[Epitesz-barkacs] Fw: bojler

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Sze. 8., Cs, 18:00:21 CEST

Hi,

On Thu, Sep 8, 2016 at 3:27 PM Orbán Mihály <minyu at freemail.hu> wrote:

> Ma termékeny vagyok. Legalábbis a kérdések terén.

:)

> Eddig abban a meggyőződésben éltem, hogy a gázbojler lényegesen olcsóbban
> üzemeltethető, mint a villany. A minap egy gázszerelő nyugdíjassal
> beszélgettem, mert felmerült, hogy lecserélem a bojleremet gázosra. Ő azt
> állította, hogy villannyal olcsóbb a hmv-et előállítani.

Sok mindentől függ, használati módtól is... a gázzal való melegítés harmad
annyiba kerül, viszont a kémény nélküli gázbojler hőtárolási vesztesége
háromszor nagyobb, mint a villanybojleré, így háromszor annyi energiát
használsz arra, hogy tartsd a hőt, amit harmad annyi pénzért melegítettél
fel... :)

Ha sok meleg vizet használsz és gyakran, akkor olcsóbb a gázüzemű bojler,
ha kevesebbet és inkább tárolod, akkor jobb a villanybojler, amit ráadásul
tudsz még utólag is szigetelni, mert nem kell a levegő odavezetéséről és az
égéstermék elvezetésével foglalkoznod.

Én most épp kiváltom a kombi gázkazán meleg vizes részét, és a padlásra
teszek egy villanybojlert, lásd:
https://www.facebook.com/groups/barkacsklub/permalink/157544408022715/

Bye,
Auth Gábor