[Epitesz-barkacs] Elektromos radiátor kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Dec. 6., Sze, 14:49:52 UTC

Varga Tibor wrote:

> 2 éve tél végén elraktam pet palackba vizet, ami a páramentesítőből
> lett kiürítve.
> A vasalóba rakunk belőle időnként.
> Azóta se elszíneződés, se ülledék nem látszik az üvegben.
> Igaz, szekrényben tartom és ott sötét van.

Nekem meg az RO vízzel vannak hasonló jó tapasztalataim. Nem sötétben is hónapok
múlva is iható, mellékíz nélküli. Teát szoktam belőle csinálni, szóval, ha mégis
lenne benne valami, ami utólag kerülhet bele, az kipusztulna.

Viszont zárt térbe való betöltésnél nem terjedt el, de én ráhajtanék: van a
hőtágulás, az egy dolog, de van a gáztartalom. Az szinte mindig van. Úgy lehet
tőle a leggyorsabban megszabadulni, hogy nyomástartó (pontosabban szívástartó
:-) ) edénybe rakva vákuumszivattyúval meg kell szívni, és ha jó a
vákuumszivattyú, heves pezsgés közepette megszabadul az oldott gázoktól a víz.
Ez még nem forrás, az máshogy néz ki. Ez olyan, mint amikor egy szénsavas üdítőt
kinyit az ember. Mindig kicsi buborékok jönnek fel. A forrásnál meg jó nagyok. A
vákuumszivattyú ezt is tudhatja, de az más tészta.

Ha nem elég jó a vákkumszivattyú, a melegítéssel a pezsgés nagyobb nyomáson is
létrejön, meg hát a forrás is.

Lehet, hogy egy radiátor önmagában is megfelel a nyomástartó edénynek, szóval
benne is meg lehet szivatni a vizet, ha biztosítható, hogy a buborékok
kitaláljanak. Utána még aztán jöhet a hőtágulásos módi, kijön, ami kell, lezár,
és kész.

Én még azon gondolkodnék, hogy érdemes-e valami egész kevés lúgot is belerakni.
Pl a vas jól viseli a nátronlúgot, meg más fém is inkább a savakra reagál
rosszul. Szóval valami enyhe lúggal a PH-t el lehetne tolni 7 fölés, és sosem
lyukad ki a vaslemez.