[Epitesz-barkacs] hatosanya forrasztása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Feb. 6., H, 18:04:15 CET

László Szalai wrote:

> Józsi, Vajk nem írta, hogy horganyzott :)

A sima vasat is be lehet könnyen ónozni, de előtte fémtisztára kell pucolni
mechanikai úton. Akkor nem kell semmi savas folyatószer. Ha már, akkor én
óntartalmú pasztát használnék, amit a vizesek is szoktak. Megmelegítés után a
pákával mendegélve a felületen simán beónozódik a vas is. Amúgy rézhez találták
ki.

> Én pont tegnap egy elfagyott rézcsővet javítottam, a karmantyút alig
> tudtam visszaforrasztani.
> Nem nagyon fértem hozzá se, meg csak gyantás ónt találtam otthon, így
> az engem mindig ámulatba ejtő varázslat (csak odatartom az ónt és a
> kötés "beszippantja") :) nem működött :(((

Ez csak akkor működik így, ha a réz tiszta, és be van kenve ezzel az
ónpasztával. Én szoktam használni, mert radiátorokat így szoktam olajedényekre
felszerelve bekötni.