[Epitesz-barkacs] Csavar kicsavarás kandallóból.

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2017. Jan. 22., V, 12:51:18 CET

Sziasztok!

Még 10 évvel ezelőtt építtettünk egy kandallót.
A típusa: Edilkamin ECOSTAR.

Az égéstér tetején egy lángterelő füstelzáróval nevű öntöttvas alkatrész
van.
Ennek a képe itt látható:
http://edilkamin.shop/spl/369083/Edilkamin-ECOSTAR-tuzterbetet

A kör alakú pillangószelep mellett ( a kandallóban hátul) kitörött belőle
egy darab és
deformálódott is. Emiatt a két hátsó csavar alaposan megszorult.
Az első két csavart sikerült kiszednem. Az ami a képen is látható lyukakban
van azokat nem tudtam kiszedni. A képen a hátulja van alul és az eleje
felül.

A csavarok M10-es méretűek, 17-es villáskulccsal próbálkozok.
A csavar fején a következő jelölés olvasható: A2-70 és IN-VI.
Azt sikerült kiderítenem, a google segítségével, hogy az A2-70 rozsdamentes
acélcsavart
jelöl. A másik jelölést nem tudom, mi lehet.

Jól sejtem, hogy nyugodtan meghosszabbíthatom a villáskulcsot, nem fogja
elnyírni a csavar fejét?

Mit tanácsoltok, hogyan próbáljam meglazítani a csavarokat?
Próbáltam valamennyire kalapáccsal megütögetni a csavarokat is és az
öntöttvas
lemezt is. Próbáltam a villáskulcsot is kalapálni, de óvatosan.

Melegíteni nem tudom, hogy érdemes-e, hiszen minden nap begyújtok benne
fával.
Vagy másképp kellene melegíteni? Csak a csavart nem igazán tudom, mert az
öntöttvas
elvezeti a hőt. Meg nincs is mivel. ( Talán egy régi benzinlámpával, mert
olyanom van.)
A lángterelő több mint 5 éve van használatban és valószínűleg néhányszor
már elérte a
400 - 500 Celsius fokot.

Befújtam WD40-el a csavarokat. Nem tudom, felfelé is beszivárog-e?
Az is lehet, hogy hiába szivárog be, az öntöttvas deformálódása miatt
szorul a csavar.

Sajnos elég nehéz hozzáférni.
Mekkora nyomatékot kell elbírnia a csavarnak?
A nyomatékot próbálom becsülni az erőből és az erőkarból, ami a villáskulcs
és a hosszabbító cső.

Azon is gondolkodok, hogy hétfőn veszek egy csillagkulcsot.
Az strapabíróbb lehet, mint egy villáskulcs?
Van értelme a villáskulcs vagy csillagkulcs kérdésnek?
A csillagkulcs karja jobban elemelkedik a csavarfejtől. Emiatt talán, de
más miatt lehet előnye?

Minden tanácsot szívesen olvasok!

Üdv. Tibi