[Epitesz-barkacs] a hidromasszáz kád szabvány probléma érdekesség (USA to Európa)

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2017. Jún. 17., Szo, 17:21:45 UTC

egy Dél-Pesti konténerben egy feltünően szép állapotú
hidromasszázskád landolt (szivattyú nélkül) ami fél óra múlva
a teherbíró kerékpárutánfutómon folytatta az útját :-)

 ---------
 van egy magyar cég, annak a netes leírásában találtam meg az okát, hogy
 miért dobták ki azt a hidromasszázs kádat, amit találtam szivattyú nélkül

 a cég által leírt probléma:

 " Az amerikai szabványos csőkeresztmettszetek összehasonlítási
 méretei az európai szabványos méretekkel :

 http://bolthely.hu/tarhely/hidromasszazs/lifestyle_plumbing1.jpg  "

 " Sajnos az itt látható eltérések miatt nagyon nehéz egyes
 masszázsmedencék csöveinek, PVC idomainak cseréje és
 beszerezése."

 a rajzon a bal oldalon (az Imperial szöveg) az USA szabványos
 2 inch = 60,33mm -es csőhöz méretezett menetes PVC idomos  keringető
 szivattyú lehetett rajta a kidobott kád alján

 háááát, nem csoda, hogy csere esetén egy európai szabványos szivattyú
 ( a rajzon jobb oldalon található Metric ) menetes PVC idomaival nem lehet
 rászerelni barkács módszerek nélkül, mert az európai 50mm -es méret kicsi,
 és a 63mm-es meg nagy  (az USA szabványaioz képest)

 ha egy kis magyar cég a "Jacuzzi_HIBATABLAZAT"-ban észrevette  a problémát,
 http://bolthely.hu/hidromasszazs/Jacuzzi_HIBATABLAZAT
 akkor többszáz vagy többezer jacuzzi vásárló szophat vagy szophatott
 ilyen szabványeltérés miatti javíthatatlanság miatt, mert a kereskedők
 ilyen  bagatell dolgokkal nem foglalkoznak, a laikus magyar kisembereket könnyű
 volt  vezetni, hogy "ez egy USA termék, ha ezt veszed különb is
lehetsz azoknál,
 akik csak egy német vagy francia vagy olasz hidromasszázs termékbe áldoznak
 nem is kevés forintokat"

szóval arra akartam kilukadni a fenti leírásban, hogy ha valaki még jakuzzi
vagy hidromasszázskádat akar bevásárolni, érdemes lehet utánanézni,
hogy javítható-e, pótolhatók-e az alkatrészek, nem USA szabvány szerinti-e?