[Epitesz-barkacs] inverteres klima

László Szalai szalai.laszlo75 at gmail.com
2017. Május. 9., K, 11:01:24 UTC

Szia!

Gábor az illetékes (profi), de én is elmondom a tapasztalataim ha nem
bánod (pongyolán, de saját bőrön tapasztalva :) ).
Egy 2,6-os Gree klímát vettem egy melléképületben kialakított 21 m2-es
irodába. 230-as belmagasság + falak vakolatokkal együtt 40 cm,
salakbeton légréses zsalukő forma (nem én építettem), plafon
betongerenda, kefni, rajtuk 5cm beton. Oldalfalakon nincs szigetelés
(vakolat + kőpor).
Az előző télen (nem a mostani, hanem eggyel ezelőtt) nem tudtam
elpakolni a padláson, és így gyakorlatilag nem volt szigetelés fent:
időnként kellett lábhoz egy hősugárzó, a klíma kb. folyamatosan ment.

Idénre 10 cm kőzetgyapot paplant terítettem le a beton fölé. A klíma
már nem ment folyamatosan, hősugárzó sem kellett, még a nagyon hideg
napokon sem: bevált. Többször felmentem a padlásra (mert már lehetett
:) ), benyúlva a paplan alá, kellmes meleg volt a padló (födém). Sosem
hittem volna, hogy mennyi elmegy felfelé...

Ami engem személy szerint zavart, de ez időjárás és (nyilván)
technológia függő: párás ősz végi-tél eleji napokon durván sok vizet
kivesz a levegőből, ennek az elvezetése nem triviális (nálam ameddig
el tudtam vezetni fagyás nélkül, az 2m volt, ott masszív, akár 15 cm
vastag jégpáncél is lett a füvön. És amíg nem olvasztja le magáról,
addig bizony nem fűt... (mondjuk lemegy hamar).

Verdict: kicsit nagyobb jobb lenne (lehet érdemes egy picit
túlméretezni), de abszolút jó megoldás.

üdv,
L.