[Epitesz-barkacs] inverteres klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Május. 9., K, 11:51:10 UTC

Pataki István wrote:
> Tehát a maximális bevitt energia kötött, és a hatásfok csökkenésével
> csökken a fűtési teljesítmény.

Nem kötött, minél melegebb van bent, annál nagyobb lesz a kimenő teljesítmény is
azon az áron, hogy a bemenő is nagyobb lesz.

Az inverteres klímák ráadásul még jobbak, mert ha kell, eszetlen fordulatszámmal
tudják tolni a kompresszort.

> Műszaki szempontból meg nem értem, erre az égtájra szánva miért nem
> tesznek eleve a klímába kiegészítő fűtést, hogy ne a bemenő

A kieg fűtés biztosan rosszabb eredményt ad hatásfokilag, mintha a komrpesszor
vesz fel többletteljesítményt, mert a kompresszorba betolt energia minden
esetben kinti hő beszivattyúzását eredményezi. Vagyis biztosan jóval 1 fölötti a
COP. Kieg fűtőtest esetén meg ugye biztosan 1 alatti, hacsaknem a folyamatba
avatkozik be, és olyan viszonyokat teremt, amit a gép úgy érzékel, hogy pl
melegebb van kint és/vagy bent.

Méretezésileg érdekes módon mindenki a klímánál vár el spiccre méretezést,
miközben egy gázkazánnál simán beraknak akár sokszoros teljesítményt. Jellemzően
kell 2...4kW, vadhidegben 6 mondjuk, és zokszó nélkül beépítenek 20-30kW-ot.

> Ha meg úgyis kell a hagyományos, akkor minek a klíma, hiszen soha nem
> tudja behozni az árát?

Az eddigi levelekből az jött ki szerintem, hogy nem kell hagyományos.
Valamint: ha a kellemetlen mellékkörülményeket nem nézzük (belső légáramlás,
kültéri leolvasztgatás...), akkor a klímás fűtés beruházásilag biztosan olcsóbb
(még). Már, ha úgy nézzük, hogy radiátor, csövezés, zárt rendszerű kazán a hozzá
tartozó spéci kéménnyel..., ennek az árából alaposan túl lehet méretezni egy
klímás rendszert, és akár szinte helyiségenként is lehet egyet felszerelni.
Ennek külön előnye, hogy ha elromlik valamelyik, a többi még működhet, szemben
azzal, ha a kazán romlik el.