[Epitesz-barkacs] inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Május. 9., K, 17:24:35 UTC

Hi,

On Tue, May 9, 2017 at 7:11 PM Kaczmarek Edvárd <edk-barkacs at babakezek.hu>
wrote:

> Nekem az a kapcsolódó kérdésem, hogy fogyasztás szempontjából mi a jobb:
> kicsit alulméretezni vagy túlméretezni a klímát?

Ez használati esettől függ. A méréseim szerint többet nem fog fűteni, mint
a névleges maximuma. Viszont tartósan nem lehet a kompresszort se
túlterhelni.

> Az átmeneti időszakban szeretnék fűteni, hogy ne kelljen a kazánt
> üzemeltetni, ill. a legnagyobb melegekben kicsit hűteni.

Ha átmeneti 5-20 fok közöttre kell, akkor nem kell se túl, se
alulméretezni. :)

3.5 kW-os kicsit kicsinek tűnik. 5 kW-os kell?

Ki kell számolni a fűtendő helyiségek energiaigényét arra az időszakra,
amikor klímával szeretnél fűteni. Nálam például a teljes 135 négyzetméteres
házra ~4 kWh/K a napi energiaigény, ha kinn napi átlagban 0 fok van, benn
20 fokot szeretnék, akkor ahhoz kell 80 kWh hőenergia egy nap, azaz ~3,5 kW
konstans fűtés... biztos, hogy kell 5 kW?

Bye,
Auth Gábor