[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: inverteres klima

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Május. 21., V, 18:58:26 UTC

Hi,

On Sun, May 21, 2017 at 8:24 PM Pataki István <pataki.istvan at freemail.hu>
wrote:

> http://www.szegedklima.hu/klima/klima.php?Tipus=MSZ-FH35VE%2FMUZ-FH35VE

Jahogyja, ki kell mazsolázni a leírásból. :D

Arra figyelj, hogy a SCOP az átlag európai szezonális hőfokra van megadva,
tehát ha 5,1 a SCOP, az itt nagyjából 3,6 lesz ilyen télen (a 4,4 az 3,1
lett). Némelyik klímán fel is tüntetnek egy térképet, hogy melyik zónában
mennyi a SCOP.

Nálam konkrét mérésekkel nagyjából az jött ki, hogy a COP
-15 fokban ~1,9
-10 fokban ~2,2
-5 fokban ~2,6
0 fokban ~3,0
5 fokban ~3,4
10 fokban ~3,8
15 fokban ~4,2
20 fokban ~4,6

Ez egy ~200 ezer forintos split klíma, a gyári adatok szerint 4,4 a SCOP,
ezt a teljes fűtési idényt 3,15 átlagos és súlyozott COP értékkel hozta, ha
csak klímával fűtöttem volna, akkor 205 ezer forintba került volna, ha csak
gázzal, akkor 230 ezer forintba... a ház kap még majd szigetelést, szóval
80 ezer körül fog kijönni egy teljes szezon klímával ilyen hideg télen is.
Ha ilyen drágább klímát vennék, akkor meg tudnék takarítani 4,4 / 5,1 * 80
ezer forintot idényenként, az 10 ezer forint, 20 év alatt térülne meg,
addig meg nem üzemelnek ezek a berendezések, szerintem nem éri meg a
drágább klíma, amikor számolgattam, akkor az jött ki, hogy ~ 50 ezer forint
/ kW körül van jelenleg az, ami megéri.

Bye,
Auth Gábor