[Epitesz-barkacs] Hővisszanyerő szellőztető ötlet

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2017. Nov. 19., V, 21:27:42 UTC

Hi,

On Sun, Nov 19, 2017 at 9:59 PM Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com> wrote:

> vannak ilyen hőcserélők. váltott irányban megy a levegő. a profik a
> forgódobosak, ott a médium forog, a levegő mindig ugyanarra megy.

A forgódobos megoldás komplexebb, mint megfordítani egy ventilátor
forgásirányát.

tuti van egy ideális felület-tömeg arány (hőkapacitás, nem tömeg, de a
> szóbajöhető anyagoknál elég hasonló a fajhő). gyanús hogy a felület kell
> nagy legyen, szóval kavics helyett valami nagyobb felülető cucc fog
> kelleni. lehet hogy nem hülyeség a hs44 szupertégla.

Néztem egy 900 ezer forintos hőcserélőt, 44 négyzetméteres az aktív
felülete. Egy köbméter 4-8 milliméteres kavicsnak elvileg ~500 négyzetméter
a felülete.

Bye,
Auth Gábor