[Epitesz-barkacs] Hővisszanyerő szellőztető ötlet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Nov. 26., V, 09:24:30 UTC

Pataki István wrote:
> Valami biztosan nem passzol, mert eleve dupla mennyiségű hőtároló
> anyag kell, és egy időben abból az egyik fele csak hűl, másik fele
> csak melegszik. Aztán ha összeérnek a hőmérsékletek (hőtartalmak?),
> akkor csere. Az ellenáramúban nem a hőtárolás a lényeg, hanem a
> közvetlen hőátadás.

Nincs ezzel semmi gond. A hőtárolásos képes arra, hogy visszajuttassa a
nedvesség jó nagy részét a helyiségbe, az ellenáramú nem, az lecsapatja,
kifolyik valahova. Nagy hőfokkülönbség esetén szárításra is jó. Pl ha lenne egy
nagy rakás nedves fa egy lezárt, hőszigetelt térben, amit fel lehetne fűteni
akár közel 100 fokig is, egy ilyennel elég hamar kiszáradna.

(Ha nekem kéne fafűtéssel xarakodni, biztos csinálnék valami ilyesmit, vagy egy
fóliával becsomagolnám a fát légmentesen, és vákuumszivattyúval megszivatnám a
víz forráspontjáig úgy, hogy a kijövő levegő, később szinte csak víz egy
hidegebb valamin áramoljon keresztül, ahol lecsapódik, ne a vákuumszivattyúnak
kelljen vizet köpködnie.)