[Epitesz-barkacs] bojler

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 8., V, 13:30:50 UTC

Beka wrote:

> Itt az én legutóbbi bojleres történetem:
> http://users.atw.hu/kepekszoveggel1/087aktivanodcsere/villanybojlerben.htm

Ez jó régi fajta bojler. Ilyen volt az előző is, ami nálam volt. Nem lenne
hátrány, ha valahogy megmérnéd a fogyasztását. Ennek az volt a baja, hogy
valahol kismértékben kilyukadhatott, de csak annyira, hogy a vill részeknél
megjelentek cseppek, és mivel kint van, télen jégcsapok keletkeztek, amik miatt
leverte a firelét.

Amikor leszedtem (épp kórházból kint már, de még csövek bennem), hatalmasat
kínlódtam. Szerencsére, mivel udvarra jött le, nem kellett óvatoskodnom.
Lefeszegettem a csavarjáról, és hagytam lezuhanni. Kurvanehéz volt, mert
kőzetgyapot a szigetelése, ami megtelt vízzel, attól volt olyan istentelen
súlya. Az új ehhez képest olyan könnyű volt, hogy fel tudtam rakni egyedül
létrán felmászva. Ez már purhabos.

Ha mértem volna a fogyasztását a réginek, biztos kiderült volna, hogy már semmit
nem ér a szigetelése. Jó hamar ki is hült, nappali áramról kellett üzemeltetni.
Na nem, mintha az új nem hülne jelentősen magától, ha éjszakairól üzemel, de
amióta még pluszban becsomagoltam 5 centi hungarocellbe, azóta már nincs gond,
este is jó forró marad benne a víz, jóllehet reggel 8-kor tutira kikapcsol az
áramszolgáltató. Illetve délután 5 és 6 között még bekapcsol, de azalatt nem
tudna felmelegedni, ha ki lenne használva.