[Epitesz-barkacs] anód

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2017. Okt. 11., Sze, 06:42:12 UTC

szepygab at gmail.com <szepygab at gmail.com> írta, 2017. 10. 11.:
> Sziasztok!
>
> Van értelme egy bojlerbe hosszabb aktív anódot tenni, miont a gyári?
> Lassabban fog elfogyni?

háááát, műszerrel is "mérhető adat" nehezen található ( pl. mV  ) a neten,
közvetve az anód mérete állítólag tartályfüggő

"Az anód általában 5-6 év alatt eredeti mértének 80%-át elveszíti és
ekkor már cserélni kell."

---------------------
Figyelni kell arra is, hogy mekkora bojler anód kerül vissza a Hajdu
villanybojlerbe. Mivel az anódból is több méret van forgalomban
kiválasztásánál figyelembe kell venni a bojler űrtartalmát. Tehát más
méretű bojler anód kell egy 80 literes és szintén más méretű egy 120
literes Hajdu bojlerba. Tehát az aktív anód mérete összefügg a
bojlerben tárolt meleg víz mennyiségétől.

http://www.bojler-javitas.hu/bojler-anod-ellenorzese
-----------------------

Szerintem is, az aktív anód és a bojler testje között fellépő áramot
(feszültséget) célszerü megmérmi. (Volta-féle feszültségsor, Vas <->
Magnézium - Aluminium közötti fesz.) De ehhez a bojler alaplapját
(szerelőlapját) át kell alakítani.

https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_5642.html

Az aktív anód állapotát kijelzik, így nem kell feleslegesen kibontani
a bojlert.
Külső áramforrásos (inert) anódot alkalmaznak, amit nem kell cserélni.

https://www.vgfszaklap.hu/lapszamok/2005/marcius/601-villanybojlerekrol-altalaban

szóval szerintem mV nagságrend lenne mérhető