[Epitesz-barkacs] Gáz vagy villany?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2017. Okt. 12., Cs, 00:15:37 UTC

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2017. 10. 12.:

> Az, ami elvileg hőszivattyús?

pontosan az :-)

> Nem lehet az eredetit helyrehozni? Muszáj autóklímával próbálkozni?
> Nem ismerem az autóklímákat, csak az rémlik, hogy nem zárt rendszerűek úgy
> értve, hogy a meghajtás nem a töltet terében van, hanem valami tömítés
> gondoskodik arról, hogy ne szökjön el a gáz. Ha tévedek, akkor bocs.

jól rémlik :-)
az autoklímák leginkább valóban "nyitottak", (pl. ékszíjhajtásos kompressorok)
a gumitömlőknél a csőfalon, vagy a kompresszor tömítőfelületek mentén
diffundálódó hűtőközeg szivárgása "természetes", éves szinten 20% klímagáz
veszteség nem jelent tömítetlenséget

most nyáron csináltam az első gyógyítóműtétet egy álló hűtőszekrényen :-)
a hűtőszekrény saját kompresszora, saját alkatrészeivel, csak a
töltőcsonkon keresztül
éli meg a gumitömlős hozzátöltés, rátöltés, levákumozás részt, és egy
nyomásszabályozós nyomásmérő élményével

mivel nem szeretem (sok okból) a keményforrasztásos technológiát,
a (számomra könnyebb) gumitömlős módit használtam.

a hűtőszekrényem jól érzi magát, és ezáltal a gazdája is :-)

a hőszivattyú saját kompresszora megmarad, a nyomóoldali kivezetés
rézcsöve rezgés miatt (a kompresszorhoz közel ) megtört, ( ezért lett a
Gabinál kiselejtezve ) a megtört rézcső a környékével együtt ki lett vágva.

a hiányzó rézcsöves rész  spec gumitömlővel és a megfelelő
"légféktömlő bilincsekkel"
lesz bekötve, és a benne nyargaló hűtőközeg  max 6barral ( a régi R12
helyettesítője
is tudja ezt) meg fogja oldani

szóval a gumitömlős darab adja a "feelinget"  :-)