[Epitesz-barkacs] Gáz vagy villany?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 12., Cs, 09:09:01 UTC

Cser Tamas wrote:

> háááát, víztelen üres állapotban az a 160kiló önsúly tényleg súlyos
> volt :-)

Na de segítséggel meg némi középkori módi ügyeskedéssel felment volna az
bárhova.
Emlékszem, hogy anno a szintén 160 kilós E gerendákat egyedül hurcoltam fel egy
szinttel följebb, miután akkor, amikor jött két segítőm, kaptam egy kubaszov
lumbágót, ők meg utána elhúztak. Csináltam egy szerkezetet, amivel úgy jöttek
föl, mintha nem lenne gravitáció. :-)

De a 280 kilós E gerendák is különösebb erőlködés nélkül feljutottak kb 180
centi magasra, ez is középkori gondolkodásmóddal: nincs gép, de van józan
paraszti ész. Meg a mozgatásuk is majdnem ilyen elven történt. Erősebb voltam
sokkal, mint most, de a 280 kilót soha nem tudtam felemelni, de a 140-et még
valamennyire igen.