[Epitesz-barkacs] Gáz vagy villany?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 12., Cs, 10:50:50 UTC

Cser Tamas wrote:

> ez a keverék valójában a háztartási büdösPB gáz, PBgázos tömlő
> bírja a PBgázt, akár 20bart is bírná atömlő, de töredéknyomás kell
> neki

Aha. Az tényleg jó lesz, abban van a nyomástartásra szövet is.

> a szívó oldalon 1,05bar -->> ekkor lesz a kompresszora 98Wattos
> 1,1bar mellett 110Wattos, 0,95 - 1baron 80-85Watt amikor a nyomó
> oldalon hőcserélője hűt

 A nagy nyomás a meleg oldalon alakul ki, és kizárólag hőfokfüggő. Valahol
biztos utána lehet olvasni, hogy mondjuk 70-80 fokon mekkora a nyomás.

> a légféktömlő bilincs az igazi, a PBgázosok használnak AWAB-ot a
> 300mbar nyomásnál
> az 2,1 barnál az AWAB bilincsnél gázszökést tapasztaltam

Ez a bilincs alkalmas bőven nagyobb nyomásokra is. A gázszökés akkor van, amikor
túl vékony a cső és a bilincs belső részén van egy fém-lépcső, amit a cső nem
tud kiegyenlíteni sokszor. Ha elég vastag a cső (a gázcső ilyen), és jól meg van
húzva, és jó a fémfelület, amire rámegy, akkor az előforduló legnagyobb nyomást
is ki fogja bírni. De fontos lenne, hogy a cső vége ki legyen bővítve. Ekkor
axiálisan megmozdulhat, és rászorul a kibővített részre, még jobban tömít.

> majd ezután lesz, oda is  néhány db légféktömlőbilincs lesz  felrakva

Ja, hogy egy profibb bilincset használsz. Akkor jó. A kibővítés ekkor se
maradjon el.

> egyszer levákumozom, amikor kell, azt nem hagyom ki

Akkor még akár sokáig is jó lehet.
Az eredeti töltet anyagát ismered?
Valahol olvastam, hogy a bojlerekhez pont a magasabb hőfok miatt CO2-t
használnak (talán már). Ugyanakkor régen, amikor a klímáimat beüzemeltem,
tapasztaltam, hogy bőven 100 fok főlé tudott melegedni fűtési módban a bevezető
cső. Össze is töpörödtek a hőszigetelő csövek rajta. Megnedvesített ujjal
hozzáérve sercegett. Sajnos ma már nem ilyenek, valszeg sok a kopott kompresszor
résvesztesége. Mérni fogok, és ha túl kicsi COP jön ki, amit összevetek egy
relatíve új inverteressel, akkor nyugdíjazom az öreg klímákat, és veszek újakat.
Lehet, hogy max 2-t kell vennem, vagy csak egyet állandó üzemre, és ha rohadt
hideg van, be lehet a régiek közül is kapcsolni 1-2-t. Még mindig jobb, mint a
közvetlen vill fűtés.