[Epitesz-barkacs] Gáz vagy villany?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2017. Okt. 12., Cs, 10:58:17 UTC

Gábor Auth wrote:

> Ezzel alapvetően az a baj, hogy ha egyszer többen enged ki, mint
> amennyit kellene, akkor majd olvassuk a hírekben a gázrobbanást...

Á, ha csak szivárog, nem tud annyit kiengedni hosszú idő alatt, hogy baj legyen.
Az egész töltet nincs 1 kiló. Ha mindet kieresztené egyszerre, talán akkor se
tudna előállni a robbanóképes elegy, mivel a lakótér legyen mondjuk 16m2 és 2,5m
magas, az 40 m3, kb 40 kiló levegő.

Ráadásul: egy lakótérben a puszta ottléthez kb 25m3/óra légcsere kell
személyenként. Ha ez el van rontva (túlzott tömítettség...), és lemegy a
negyedére, akkor is akkora légcsere, hogy  képtelenség a szivárgással annyi gázt
felhalmozni a hőszivattyúból, hogy robbanóelegy jöjjön létre.

Jártam olyan helyen (ismerősnél), hogy határozott erős gázszag volt. Ő nem
érezte, én meg hiába mondtam, nem hallgatott rám, hogy meg kéne nézni, honnan
szivárog. Aggódtam is egy esetleges robbanás miatt, de nem történt ilyen.
Valszeg az említett légcsere kellően alacsony szinten tartotta ezesetben is a
koncentrációt. Itt ugye állandó volt a szivárgás, mert vezetékes gázról van szó.
Hőszivattyúnál meg elég gyorsan lecsökkenne arra a szintre a töltöttség, amikor
már a működés nem megfelelő, ergo kiderül a baj akkor is, ha nem érezné a tulaj
a szivárgást szagról.