[Epitesz-barkacs] tipli

Pataki István iipataki at freemail.hu
2018. Feb. 18., V, 11:40:42 UTC

Elképesztően sokfajta tiplit árulnak, ha szétnézel kicsit. Olyat vegyél
akár fémből, akár műanyagból, ami húzáskor szétterül ahol helyet talál.
Olyasmire gondolok, mint a Molly gipszkartonba, de az neked valószínűleg
nem jó, csak a működése miatt nézz rá. Van olyan is, amivel széttörsz
egy kapszulát, és vagy ragaszt, vagy habként szétterül. Olyan tiplit
vegyél, amelyiknek pereme van, nem esik bele a lyukba, és takarja is a
furat száját.

Ha fát használsz, én inkább puhafára szavazok, a négyzet átlóját
anyagtól függően 20-30%-kal veszed nagyobbra mint a lyuk, és kalapáccsal
finoman betessékeled. Ex has 3* legyen vastagabb a lyuk, mint a csavar.
Ha vékonyan előfúrod, behajtáskor nem térül el ferdére. A fának
hátránya, hogy érzékeny a nedvességre, bár agresszív környezetben az
átlag csavart a műanyag tipliben is megeszi a rozsda.

pi