[Epitesz-barkacs] MDF - kiszakadt csavar

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2018. Már. 20., K, 11:58:56 UTC

Pataki István wrote:

> de kb. 8-assal kéne előfúrni, és még csigafúróval is nagyon közel kell
> menni az átlyukadáshoz, figyelembe véve a hegye kúposságát. Ugyanez a
> probléma a fafúrókkal, a vezető hegy azoknál még inkább előre nyúlik.

Ha ez van, akkor nem kell vele eljutni a kész mélységig. Simán meg lehet
köszörülni a csigafúrót olyanra, hogy merőleges fenékfuratot csináljon. Persze
akkor kell, amikor már van valamekkora rendes lyuk, mert ezt már csak az tudja
megvezetni. A fúrónak is jó, mert ha már sokat használtad, az élszalag, ami
oldalt van, meg szokott lenni kopva. Én időnként a nem csorba, jó élű fórókból
is levágok valamennyit vékony tárcsával, és újraélezem. Láss csodát, onnantól
megint jódarabig nem akar megszorulni a saját maga által fúrt lyukba. Fémről van
szó, főleg rézben szeret nagyon megszorulni. Nem látni semmit, max mikrométerrel
lehet mérni a kopást, de ahhoz mindig bőven elég, hogy szoruljon kenés ellenére
is. A végének a levágása után mindig jó.