[Epitesz-barkacs] Füvesítéshez tömörítő henger készítése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Aug. 7., Sze, 10:04:25 UTC

Gábor Auth wrote:
> Én végigugráltam, aztán gereblye, aztán ugrálás, aztán gereblye,
> fűmag, aztán végigsétáltam. :)

Én meg máshol alkalmaztam ezt:
Darab cső, valami fél méter, kb 30 centi, ráálltam, és gurigattam magam alatt.

Illetve minap rendeztem az autóbejárónál a földet, magával az autóval mentem
többször oda-vissza. Hát ez nagyon hatékony volt, mint a beton, úgy
megkeményedett a föld (sima barna föld). (Majd jön az eső, úgyis elkúródik,
akkor majd valamit még kitalálok, pl megszóróm valami murvával...., de ez más
tészta, mint a fű előtti tömörítés.)

Ha saját holmi (nem kölcsönzős), akkor inkább valami nagyobb átmérőjű, vízzel
feltölthető henger.... De tényleg csak kerülgeti az ember. Ha ez nem gond, csak
akkor. Elég lehet fél méter körüli szélességű. A nagyobbat már húzkodni is
nehéz. Ha vízzel tölthető, akkor elsőre, amíg puha a talaj, nem kell dugig
tölteni. Ha lenne mondjuk 60 centi átmérőjű, fél méter széles, az már eleve 140
kiló vizet jelent, plusz a szerkezet, az már nem kicsi.

Később (alkalmas kivitel esetén) arra is használható, hogy mondjuk egy napernyőt
lehessen a közepébe dugni felállítva, nem viszi el a szél. :) de 140 liter víz
tárolására is jó, napon hagyva megmelegszik, lehet belőle kerti zuhanyozni. :-)
Végülis, ha egy hordó oldala szép hengeres lenne (nem láttam még ilyen hordót),
akkor abból egész könnyű lenne megcsinálni, és tényleg használható lenne
napsütötte melegvíz előállítására.