[Epitesz-barkacs] Füvesítéshez tömörítő henger készítése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Aug. 7., Sze, 10:11:42 UTC

Horváth Zsolt wrote:
>   Tudom, ne is mondd! :D Kedvem meg erőm még csak lenne, de időm az
> sajna nem nagyon van. Ráadásul pont arról van szó, hogy először
> kipróbálom, hogy működik-e a dolog. Tehát egyszerre nem állnék neki,
> amíg nem biztos, hogy működik a dolog.

Biztos működik.

A gyomirtás korábban szóba is került.
Itt nálam a futónövények ellepték az egész udvart (sokáig több okból is nem
csináltam semmit). Idén nekiláttam kiirtani, iszonyú mennyiséget, (több m3-nyi)
növényi anyagot vittek el, aztán meló miatt kihagytam pár hetet, újranőtt az
egész. Azt láttam, hogy vesztsére állok.

Aztán felfedeztem, hogy létezik a glialka. Vettem egy 5 literest, közel 30
liternyi bekevert levet szétpermeteztem, úgy tűnik, működik. Még van pár növény,
ami nem vette zokon, azokat még megküldöm. Ez kiirtja gyökerestül.

Szóval, ha van sok ilyen, a kapálás, gazolás nem sokat ér. A gyökerek életben
maradnak, a levágások megszésnek minősülnek számára, újult erővel és vehemensen
fognak újranőni.

Aszondom, hogy mielőtt nekiugranál, azon zöldjében, le kell permetezni pl ezzel
a glialkával. Ezt feltétlenül a zöldre kell permetezni, tehát nem előbb kapálni,
aztán, mert úgy semmit nem ér. Az anyag a zöld felületeken, ahol a krolofill
van, ott szívódik fel, és jut el a gyökérzetig, és pusztítja el a nemkívánt
növényeket. (Alkalmazzák kultúrnövények között is alkalmas időpontokban, amikor
a megtartani kívánt növény még nem veszi fel. A kannán meglehetősen részletes
leírás található kinyitható papíron a legkülönfélébb növények esetére, fene
gondolta.)

hjozsi