[Epitesz-barkacs] magasnyomású mosó - kommutátor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Aug. 12., H, 11:18:50 UTC

Vajk Fekete wrote:

> attol szakad szet a kommutator, hogy elfordul a forgoresz a tengelyen.
>
> mert nagyon nagy az indulo nyomatek es gyakori az indulas, ki-be
> kapcsolas.

Lehet, hogy hihetetlen, de gondolkodtam egy kicsit ezen.
Nem okés az okfejtés. Az indítónyomaték, mármint ami magának a motornak a
hirtelen elindulásával kapcsolatos, az nem jelenik meg a tengelyen. Ott csak az
a nyomaték jelenik meg, amit a terhelés (a szivattyú) okoz, ami részben a
víznyomással függ össze, részben ott is vannak tömegek.

A lassabb indulás csak ezeknek a szivattyútömegeknek a gyorsításában játszhat
szerepet.
Szóval asszem nem oldja meg a problémát a lágyindítás.

Végülis mi forgott el a tengelyen? A vastest, vagy csak a kommutátor? A
kommutátor elfordulását természetesen okozhatja a túl gyors indulás, ha xarul
van a tengelyen rögzítve. A vastestét nem.