[Epitesz-barkacs] klima telepites

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Dec. 9., H, 08:43:22 UTC

Sziasztok!

Sandor Szali <szali.sandor at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. dec. 7.,
Szo, 13:05):

> Pedig nekem azt mondtak ilyet nem csinalnak az eves karbantartason,
> csak ranezes meg tisztitas.
> Attol hosszabbodik a garancia. A szivargas ellenorzes bonyolultnak
> hangzik, hosszadalmasnak.

Az éves karbantartásnak nem része a szivárgásvizsgálat.
Ráadásul nálunk évente két karbantartásra van szerződés.
A karbantartás alkalmával a beltérinél kitisztítják a szűrőket, befújják a
hőcserélőt valamilyen penészedés gátló szerrel.
A kültérinél is letakarítják a hőcserélőt és megmérik a kompresszorok
áramfelvételét.
Ezen kívül nem tudom, mit csinálnak még.

A szivárgásvizsgálat sokkal egyszerűbb.
Csak a beltérinél láttam. Egy kézi műszerrel, amin egy gégecső van
végignézik azokat a helyeket, ahol szivárgás fordulhat elő.
Például cső toldás, forrasztások.
A műszer normál állapotban kb másodpercenként csipog. A forrasztások
környékén a csipogás üteme megemelkedik kb 3/sec értékre.
Ez még a normál lehet, nem tudom, kiír-e valamilyen értéket. A múlt héten
volt a vizsgálat, emiatt csak jövőre tudom megnézni.

Üdv. Tibi