[Epitesz-barkacs] FÉG bojler javítás

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2019. Jan. 2., Sze, 14:04:28 UTC

Sziasztok!

Mivel több helyen azt olvastam, és tapasztaltam is, hogy a 'szakemberek'
vagy szarul és drágán dolgoznak, vagy csak hülyének néznek és lenyúlnak
manapság, arra gondoltam, inkább magam javítanám meg az átfolyós
bojleremet.

A hibajelenség az, hogy nem eléggé meleg a víz, ami jön belőle. Mivel
szemmel láthatóan a meleg csapból sokkal kisebb áramlással jön a víz,
szerintem az lehet a gond, hogy a hőcserélője vízköves lett. Ettől az
áramlást érzékelő membrán nem nyitja ki eléggé a főégőt.
Ha valóban ez a helyzet, nem kellene a gázos részekhez nyúlnom, csak a
vizeshez. Szerintetek bevállaljam?

Egy fórumban azt írják, házilag nem lehet jól vízkőmentesíteni a
hőcserélő csövét belülről, mert hiába oldod fel valami savval a
vízkövet, nem tudod kiszedni belőle, és csak tönkre fogja tenni a
csaptelepek golyós szelepét. Állítólag a szervizben valami géppel nagy
nyomással keringetik a vizet a hőcserélőben, hogy teljesen kitisztuljon.
Mit gondoltok erről, lenne esélyem rendesen kipucolni, úgy, hogy később
már ne váljanak le újabb vízkődarabok be a rendszerbe?

Még az is lehet, ha random szerelőt hívok, az nem foglalkozik ezzel, és
több lesz idővel a károm a rendszerben, mintha új hőcserélőt vettem
volna. Vagy egy indirekt tartályt a kazánomhoz, vagy egy villanybojlert
a gáz helyet stbstb....

--

Gábor