[Epitesz-barkacs] FÉG bojler javítás

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Jan. 3., Cs, 09:03:33 UTC

Sziasztok!

Egyetértek Hofferek Attilával! A sósav vagy az ecet feloldja a vízkövet.
Csak akkor maradhat levált szilárd anyag a hőcserélőben, ha félmunkát
végzel, vagyis nem
az összes vízkövet oldja fel a sav és ki sem mosod utána a csövet alaposan,
gyors áramlású vízzel.

Kiegészítem annyival, hogy én lemérném a hőcserélő súlyát a vízkőtelenítés
előtt és után is.
Csak azért, hogy tudjam, csökkent-e a súlya és mennyivel?

Azonban nem csak az lehet a hiba, amit leírtál.
Azért is jöhet kisebb áramlással a meleg csapból a víz, mert:
1. Nyomáscsökkentő van valahol a bojleren belül.
2. Eleve így tervezték.
(Nekünk volt átfolyós bojlerünk, ami 5 liter/perc "teljesítményű" volt a
szerelő szerint.
Amikor az áramlás érzékelő membrán átszakadt, a márkaszerviztől csak a 10
liter/perces bojlerbe
való membránt tudtam megvenni. a másikat nem hozták be az országba.
"Működik az azzal is."
Hát, nem jól működött. A megoldás a tárolós gázbojler vásárlása volt.)
3. Lehet dugulás a gázvezetékben.
4. A gázbojler 80 mBar-os rendszerre készült és a gázóra előtt nem 80
mBar-os nyomáscsökkentő van, hanem
kisebb. Emiatt nem kap annyi gázt a bojler, amennyire tervezték.
5. Valami más hiba.

Én vízköveztem már C40-es FÉG gázkazánt. Többször.
Nem keringettem benne a sósavat. Beleöntöttem, vártam és később folyó
vízzel átmostam, hogy
mindent kimossak belőle. Időnként megmozgattam, hogy a sav is mozogjon a
csőben.
(Nyitott rendszer volt rengeteg radiátorral, csöpögő csapokkal kb 60
méterre a két legtávolabbi radiátor.
A csöpögés miatt hetente kellett utántölteni a vizet. A csapokat is gyakran
javítgattam teflon szalaggal.)

Mivel poros környezetben működött, mert tápraktárnak használták a
helyiséget, a fúvókákat is gyakran kellett
tisztítanom. Ehhez valamennyire szét kellett szedni a bojlert.

Biztos vagyok benne, hogy szét tudod szedni úgy, hogy összeszerelés után ne
szivárogjon a gáz.
Én nem tudnék egy magnó mechanikát beállítani, mint mondjuk Béka, de a FÉG
annyira egyszerű
dolgokat gyártott huszonévvel ezelőtt, hogy azokat én is szét és össze
tudtam szerelni.
Az újabb FÉG gyártmányokat nem ismerem.
Azonban, ahol 32-es vagy annál nagyobb villáskulcsra, csőfogóra van szükség,
az nem egy túl bonyolult része a gépnek.

Üdv. Tibi