[Epitesz-barkacs] Fa időjárásállóvá tétele

Pataki István iipataki at freemail.hu
2019. Júl. 9., K, 09:02:33 UTC

Nem írtad, milyen fáról beszélsz. Kézenfekvő, hogy maga a faanyag legyen időjárásálló. A gyerekkoromban nagyapám által készített káposztás hordó vagy szapuló dézsa nem kapott semmiféle kezelést, de értelemszerűen nem eresztették a vizet, és évtizedeken keresztül épek maradtak, pedig utóbbi javarészt az udvaron állt, többnyire vízzel tele.

Fenyőfát tartósan időjárás állóvá tenni otthon alig lehet, valamilyen kellemetlen anyaggal forrón és/vagy vákuum/nyomás alatt kell minél nagyobb mélységben telíteni.

De nem írtál a konkrét esetről, mert a lehetőségek széles skálája áll rendelkezésre a felhasználási körülményektől függően.

A neten található számtalan anyagból kettő:

http://www.lazurfestek.hu/milyen-a-jo-favedelem/
https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/faepites-faepites/ch11s06.html

Üdv
pi