[Epitesz-barkacs] Fa időjárásállóvá tétele

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2019. Júl. 9., K, 09:33:43 UTC

Sziasztok!

Mit szeretnél készíteni?
Mennyi ideig éri és hogyan éri a víz?

A csónaklakk vízlepergető, de nem védi meg a fát, ha állandóan vízben van.
A csónaklakkot nem használják a csónakok víz alatti részére.

Vidéken itt-ott még látható néhány fa villanyoszlop.
A múlt évezred vége felé a telefon vonalakat is ilyeneken vitték.
Anyám kertjében is van még egy.

Ezek az oszlopok, ha jól tudom, fenyőből vannak és úgynevezett telítéssel
tették időtállóvá.
Látszik rajta, hogy szivárog ki belőle a kátrány.
Ez a telítés, ha jól tudom, vákumban történik és a fa szerkezetébe beívódik
a kátrány.

Ha folyamatosan víz alatt lesz a fa, akkor akácfát ajánlok.
Állítólag Velence akác cölöpökre épült.

Amikor a kerítés léceket festettem, először mindkét végét beáztattam talán
Xilamon-ba.
Azért a két végét, mert felülről esik rá az eső és az alsó végén marad meg
cseppekben.
Úgy néz ki, bevált. A köztes részről hamarabb pereg le a vastaglazúr.

Amikor tetőt ácsolnak, azt a faanyagot is kezelik valamilyen (zöld színű)
gomba és rovar irtó szerrel.
De sejtésem szerint, az nem UV álló anyag, de ez csak sejtés.

Ha víztartályt akarsz, akkor nem lehet megfordítani a dolgot?
Műanyag tartály és arra faburkolat. Ez esetben cserélni is lehet az
elemeket.

Üdv. Tibi

Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019. júl. 9., K,
9:45):