[Epitesz-barkacs] Vakondmentesítés

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2019. Júl. 15., H, 11:50:38 UTC

  Egyelőre az éghető/robbanékony gázokat én is hanyagolnám... :D Bár, ha semmi más nem válik be, akkor majd lehet, hogy teszek azzal is egy próbát. Egyelőre klórral próbálkozok. Ez több szempontból is elfogadható szerintem. Egyrészt kevésbé veszélyes. (A robbanásra gondolok.) Másrészt érzi a szagát, tehát ha van benne megfelelő ösztön (?) akkor van ideje, lehetősége lelépni. Szagtalan gáznál ez ugye nem működik.
  Nem tudom, a hypo-sósav ad-e elegendő gázt. (Persze, mennyiség kérdése.) Amit reggel kikevertem az üvegbe kb. 1 l keverék lehet összesen, fele-fele arányban. Általános iskolai kémiaórákról emlékeztem valami hipermangános kísérletre is a klórral kapcsolatban. Ez jobb eredményt ad(na): a képlet szerint 5Cl2 (fogalmam sincs, mi a mértékegysége!!! :D ) keletkezik. (Hypo + sósav esetén csak egy.) Viszont hipermangánt már nem lehet kapni csak úgy a sarki vegyszerboltban. (Vagy mégis? - A helyi patikában próbálkoztam, de elhajtottak.)

  Még ami eszembe jutott: borkén. Mármint az a lap, amit be kell gyújtani és belelógatni a hordóba. Mármint ebből valami kén vegyület keletkezik ugye... de hogy az létrehoz-e akkora nyomást, hogy betóduljon a járatba, nem tudom.

    Horváth Zsolt