[Epitesz-barkacs] Felásott föld tömörítése

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2019. Május. 10., P, 07:10:50 UTC

  Sziasztok!

  Él még ez a lista egyáltalán??? Minden esetre teszek egy próbát...

  Adva van egy visszatemetett gödör. Illetve egy hepehupás, füvesített udvar, amelyben a gödröket feltöltöttem földdel. Szeretném, ha  a feltöltések minél előbb összetömörödnének.

  Mivel tömörítő hengerem (vagy minek hívják) nincs, viszont van néhány egyéb anyagom, ezért a következőre gondoltam. (Nem röhögni! :D Szegény ember vízzel főz... első körben abból dolgozunk, ami van. ;) ) Első körben átmegyek rajta párszor egy kútkávával. Nem tudom, ennek mennyi lehet a tömege, remélem, át lehet rajta gurgatni párszor. Utána pedig - mivel van egy nagyon nagy halom fölösleges kisméretű tömör téglám - egy-egy nagyobb halom téglát pakolnék rá. A felmerülő kérdések:
  1. Mennyi tégla kell a tömörítéshez? Mármint: mekkora nyomást kellene gakorolni a földre, hogy hatékony legyen az eljárás?
  2. Mennyi idő alatt megy így végbe kb. a tömörödés?
  3. A tömörítő hengernek (házi készítésű, tudjátok, amikor egy műanyag csövet kiöntenek betonnal és lehet húzkodni) kb. mekkorának kellene lennie?

  Vannak még sokkal durvább elképzeléseim is, de azokat egyelőre nem hoznám nyilvánosságra, hátha nagyon hülyének néznétek... :D

   Üdv.: Horváth Zsolt