[Epitesz-barkacs] Eszement (?) talajvízmentesítési ötlet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Május. 13., H, 13:15:08 UTC

szepygab at gmail.com wrote:
> Rossz esetben mindig hoz magával talajszemcséket is és szép kitartóan
> ki lehet szivattyúzni a földet a ház alól :-(

Valóban, ha a vizet a pincében, szóval a házon belül szivattyúzzák. De ha
mellette odébb, esetleg, ha körbe van dréncsövezve, és úgy, akkor ez talán nem
történik meg, mert ugye ekkor a víz kívülről áramlik befelé a dréncső felé, a
házon belül nincs vízforrás, ott csak egy fix, a dréncső helyétől függő vízszint
alakul ki.

Biztos jó régóta van ez a ház ilyen vízzel megverve. Én nem bántanám a
viszonyokat addig, amíg nincs rá keret. Úgy kéne, hogy akkor kiszivattyúzni a
környékén a vizet jó alacsonyra, amikor lehet valamit a fallal is kezdeni.
Aztán, ha meglett a vízszigetelés, akkor már mehet vissza a talajvíz.

Kis szerencsével a talajvíz szintje nem állandó, ki lehet nézni egy olyan
időszakot is, amikor elég mélyen van eleve, akkor lehet nekiesni a fal
védelmének. Ki lehet mellette is ásni, meg is tud valamelyest száradni,
megfelelő mélységben biztosítan lehet, hogy ne tudjon már vizet felszívni,
kívülről meg levédeni megfelelő vízzáró rendszerrel.

Belül nemtom, mi az ábra, de valszeg a teljes belső felületet (az alját) is fel
kéne szedni, és megoldani, hogy onnan se jusson fel a víz. Ha itt jóval lejjebb
van a talajvíz, akkor kellő mélyítés után megoldás lehet, hogy kapjon egy réteg
kúlékavicsot, amin nem tud felmenni a víz, arra jöhet beton (egy valami olyan
rétegre, ami megakadályozza, hogy a beton a kavicsok közé lefolyhasson),
vízszigetelés, megint beton. Ekkor végülis csak talajpára ellen kell szigetelni.

Penészölés: szavo, ami végülis tömény hipo némi nátronlúg tartalommal. Úgy kell
használni, hogy nem bolygatni előtte a penészes felületeket, hanem egyből
ráfújni, akár többször is, aztán le lehet mosni, meg ha kell, ismételni. Ha
előtte bolygatva van, szétszóródnak a spórák, a levegőbe is kerül, nem célszerű
belélegezni.