[Epitesz-barkacs] mész festés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Nov. 6., Sze, 20:02:01 UTC

Sandor Szali wrote:
> kösz,
> szoval akkor a meszhidrat por az tartosabb
> nem kell elzárni a levegőtől

Szerintem kell. Valszeg nylonzsákban tartják.

> és akkor légmentesen öregítik a mészpépet?

Erről az öregítésről én semmit nem tudok.
Maga a Ca(OH)2 elvileg nem oldódik vízben, hanem egy szuszpenziót képez.
Amikor előállítják (vagyis amikor régen csinálták), egy fából eszkábált
ládafélében keverték össze, ami lapos volt, és elég nagy, de még át lehetett
érni a keverőeszközökkel. Amikor kész volt, a mellette létrehozott gödörbe
folyatták (meszesgödör), és amikor összejött a megfelelő mennyiség, és kb ki is
hűlt, homokot lapátoltak rá, ezzel fedték le. Ez egy tejfölszerű sűrű anyag
volt, hosszú nyelű, ún. cserpákkal meregették ki a malterhez vagy amihez kell,
az anyagot.

> de ez már lényegtelen egy pincefalnál :)

Itt gondolom az a lényeg, hogy egy jól felhordható anyag jöjjön létre, és legyen
olyan híg az első réteg, hogy be tudjon szívódni a felületbe, amihez aztán a
kövekező, már sűrűbb réteg tud tapadni. Aztán majd a levegő CO2-jétől megköt.