[Epitesz-barkacs] Kapu oszlop megerősítése

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2019. Nov. 25., H, 09:08:46 UTC

   Sziasztok!

  Adva van egy nagy (viszonylag nagy... talán 2,5-3m hosszú, ahol egy kocsi kényelmesen befér) hagyományos (tehát nem toló-, hanem "elforduló") kapu. Nos, ennek a tartóoszlopa alá lett méretezve, a kapu súlya alatt hajlik, imbolyog mint nád a szélben, így elég körülményes nyitni/zárni.
  Az oszlop mellett egy vastag, de nagyon rossz állapotú tégla kerítés van. (Tényleg nagyon rossz állapotban van: a felső két-három sor tégla simán leemelhető róla, a téglák között pedig kilátni néhol az utcára.) A kapu másik oldala pedig egy kiskapuval (személybejáró) találkozik.
  A teljes kerítés cserélve lesz majd valamikor (amikor majd az anyagi helyzetem lehetővé teszi), de egyelőre ideiglenesen valami megoldás kellene, amivel meg tudom merevíteni annyira a nagy kapu oszlopát, hogy nyitni zárni lehessen könnyen.
  Arra gondoltam, hogy valamilyen szögvas- négyzet acél szerkezetet hegesztek az oszlophoz (kb. mint az acél villanyoszlopok szerkezete) aminek a talpára készítek valami nagyobb felületű "tartót", amit aztán meg tudok pakolni téglákkal meg betondarabokkal, így "lehorgonyozva" a merevítő szerkezet alját. (Hogy ne az eredeti oszlop hajoljon meg tőben.)

  Vajon mekkora legyen ez a merevítő szerkezet és milyen irányban hegesszem az oszlophoz? Esetleg elegendő lehet egy megfelelő méretű idomacélt közvetlenül ráhegeszteni?

     Horváth Zsolt