[Epitesz-barkacs] Jó minőségű hősugárzót milyet, hol tudok venni?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Nov. 27., Sze, 13:20:37 UTC

Horváth Zsolt wrote:

>   Szükségem lenne egy-két hősugárzóra. De nem tudom, milyet vegyek.
> Egyrészt típusa, másrészt gyártó szempontjából.

Én csak szempontokat sorolnék fel.
Vannak légfűtők és hősugárzók.
Vannak ventillátorosak és mozgó alkatrész-nélküliek.
Műanyagok és fémek.
Aztán alacsony és magas fűtőtest-hőfokúak.

Ha helyiséget kell melegen tartani, akkor légfűtő. Ha a zaj zavaró lehet (alvás
pl), akkor nem jó a ventillátoros. Pl az olajradiátor alacsony hőfokú és
alapvetően a levegőt melegíti.

A magas hőfokúak lehetnek inkább hősugárzók, ahol láthatóan izzik valami, és nem
ventillátoros, hanem valami tükör van benne. Ez inkább konkrétan valamire
irányítva fejti ki a hatását.

A magas hőfokúaknak van egy kellemetlen mellékhatása (nem mindig probléma):
elégeti a levegőben található port, amihez hozzáfér, ettől szag lehet miatta.

A műanyag ventillátoros jobb, ha nincs felügyelet nélkül hagyva. Nálam már
gyulladt ki az egész, pont az autóban volt felügyelet nélkül, és bár nagy kár
nem keletkezett, de az egész autót rengeteg ideig kellett a koromtól takarítani
belül. Ami teljesen fémből van, azzal ez így nem fordulhat elő.

A kicsi ventillátorosak ugye könnyűek, az olajradiátor meg nehéz.

Az árakat, gyártókat passzolom.