[Epitesz-barkacs] low-e szkeptikusság

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Okt. 1., K, 11:09:57 UTC

László Szalai wrote:
> Hm, ha nem tudja az ember ezeket a dolgokat...
> Én egyelőre csak tervezem a szigetelést, de most elgondolkoztam azon,
> hogy betárazom a szigetelőanyagot.
> Mennyi ennek a pihentetésnek az ideje?

Lehet, hogy célszerű lenne nem bízni mindenféle megbízhatatlan adatokra, hanem
megvenni, azonnal a lehető legpontosabban megmérni sok táblát, aztán
időközönként újra meg újra megmérni, és felrajzolni, eltárolni az adatokat.
Aztán figyelni, van-e valami állandósult állapot felé közelítés. Lehet, hogy nem
is kell hozzá rettentő sokat várni.

Illetve lehetne kísérletezni hőmérséklettel, páratartalommal.... Pl el tudnám
képzelni, hogy ha az egész be van csomagolva fóliába légmentesen, és meg van
szívva vákuumszivattyúval, a zsugorodás vehemensebbé válik, vagy jó gyorsan
eléri az állandósult méretet.

Vákuumszivattyú helyett lehet, hogy egy szelep és egy jobb porszívó is megteszi.