[Epitesz-barkacs] Trinátrium-foszfát vs. alumínium fokhagymanyomó

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2019. Okt. 21., H, 07:21:34 UTC

  Sziasztok!

  Bocs, ha nem vág pont a lista témájába, de hátha tudtok segíteni...

  Hétvégén vettem pár alpaka evőeszközt a bolhapiacon, azokat akartam tisztítani mielőtt használatba vettem őket. A kaptak először egy adag forró vizet, majd forró vizet némi trinátrium-foszfáttal megspékelve. Viszont a mosogatóban felejtettem az alumíniumból készült fokhagymanyomót is. Ahol a víz érte ott szürke por vált le róla, ami erősen tapad mindenhez. Gondolom, az alumínium-oxid lereagált a trinátrium-foszfáttal.

  Tisztítás után használhatom gond nélkül a fokhagymanyomót? Milyen vegyület képződik ilyenkor? Vagy valami más okozza ezt?

    Horváth Zsolt