[Epitesz-barkacs] low-e szkeptikusság

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Sze. 12., Cs, 14:12:16 UTC

Kaczmarek Edvárd wrote:
> 24 fokra álítottam a klímát. És augusztusban volt 14 nap, amikor be
> sem kellett kapcsolni.

Nna jól sejtettem. Egészség, meg kell őrizni.
Jót tesz persze az is, ha jó a lakás hőszigetelése, mert a falak is le tudnak
rendesen hűlni.

Nálam kicsit rosszabb volt a helyzet, csak akkor éreztem elfogadhatóan (melóra)
magamat, ha 20, max 21 fokot állítottam be.

A melegrekordos napokon mindig a napi középhőmérséklettel jöttek, mint
jellemzővel. Asszem 25 fokban határozták meg, hogy ekkor adnak ki hőségriadót.

Na most, ha egy lakásnak, háznak nagyon jó a hőszigetelése, benapozási jellemzői
stb, akkor jó esély van rá, hogy ha nem csinálnak semmit, a hőingadozás ilyen
napokon belül akár 1 fokon belül marad. Ekkor a klímának 25fok külső
átlaghőmérséklet esetén csak kb 1 fokot kell csökkentenie.

Ha rosszabb a hely, akkor két kellemetlen hatás is van: egyrészt a hőmérséklet
sokkal jobban felmegy, másrészt jóval melegebbek a falak, ugyanolyan hőfoknál
rosszabb a hőérzet, még lejjebb kell állítani a klímát.

Szóval végülis burkoltan ezzel az alacsony fogyasztásnak a közlésével csak
elmesélted burkoltan, hogy milyen jó a házad, és hogy mennyire egészségesek
vagytok, meg nem kövérek. :-)

(Emlékszem, huszonéves koromban sokat melóztam mindenféle építkezéseken. Egyik
nyáron cefet kánikulában haverral elvállaltuk egy ház pincéjének a kiásását. Mit
kiásás, csákányozni kellett, valami 150-200m3 közötti mésztufa talajt, és napi
tisztán 12 órát kellett dolgozni vagy 2-3 hétig (nem emlékszem pontosan). A nap
végén busszal haza, és belül somolyogtunk a sok átizzadt, lógó nyelvű emberen,
nekünk a buszon csak állás harmincvalahány fokban maga volt a hűsölés. :-) Nem
is izzadtunk ekkor már egyáltalán.)