[Epitesz-barkacs] low-e szkeptikusság

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Sze. 19., Cs, 18:04:09 UTC

Sandor Szali wrote:

> Mi az elvi különbség a PUR[?] hab meg az EPS között itt?

Itt én végig hungarocellre, polisztirol habra gondoltam, márkanév mindegy. A
lényeg, hogy sehol nem kell ilyenkor párazáró réteg.

> nem emlékszem 50 év alatt feltűnő nedvességre a pincében, homoktalaj
> egyébként, meg lehet hogy a párazárást is évtizedekkel ezelőtt
> elintézték wallkydos festéssel.

Nem csak így tud létrejönni a párás környezet pincében, hanem úgy is, hogy a
légtere kapcsolatban van valahogy a külső levegővel vagy a lakótér levegőjével.
Nyáron pl, amikor kint 35 fok van, és 40% körüli páratartalom, és eközben a
pincében 20 fok van, de ugyanez a levegő-összetétele, az bizony (most nem nézem
meg) lehet, hogy közel 100% páratartalmat jelent. Láttam már ilyen pincét,
minden durván rozsdás volt, ami vasból volt, és dohszag...

Meg olyat is láttam, ahol a pince levegője a lakáséval közlekedett csak, na ott
is főleg nyáron volt ez az erős nedvesség, pl a plafonján, ami a lakótér
padlója, kivirágzott a nemtommi, valami meszelés vagy ilyesmi. És ott is erősen
rozsdásodtak a dolgok. Ide aztán került páramentesítő, amiből naponta több liter
vizet fel kellett vinni, mert nyilván fentről folyton pótlódott.