[Epitesz-barkacs] Vékony lemezbe nagyobb lyuk fúrása

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2019. Sze. 20., P, 15:18:49 UTC

Alaksza Balázs wrote:

> Csak ötlet, de mennyire nagy nyomaték?

Bizony én hosszú, kb 70 centis kart használok ellentartásra. Ha natúr fogom a
gépet, nem biztos, hogy nem csavarja ki a kezemből, pedig jól rögzítődik az
oldalfogantyú. Végülis inkább az a lényeg, hogy úgy forogjon terhelésre, hogy ne
nagyon függjön a fordulatszám attól, hogy van terhelés vagy nincs. Mintha
esztergagép lenne, vagy nagy oszlopos fúrógép.

> Esetleg tokmányos
> csavarbehajtó? Meglepően nagy nyomatékot is tudnak elég lassú
> fordulaton.(Legalábbis a Bosch ami nekem van)

Ki kell próbálni. Végülis lehet úgy köszörülni a kést, hogy ne nagy forgácsot
válasszon le, hanem szinte csak kaparja azt a vályút, amit csinál, előbb-utóbb
átér. Akkor kezdődnek a probémák, amikor valahol már átért, és ott felakad.
Mármint, ha kézből történik a művelet. Onnantól is lehet tovább menni úgy, hogy
kicsit ferdén kell tartani a gépet, úgy, hogy ott forgácsoljon, ahol még van
anyag.