[Epitesz-barkacs] Tűzifa vásárlás

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2019. Sze. 20., P, 20:16:36 UTC

  Kellene vennem egy-két köbméter tűzifát. De tanácstalan vagyok, hogy milyet, mekkorát. Ráadásul az árakban is jelentős különbségeket látok. Még nyár elején kérdeztem valahol, ott azt mondták 1 erdei köbméter 44 ezer forint. Felhasogatva, tehát "kályhakészen". De látok olyan hirdetést is, hogy a képek alapján kb. 1m hosszú rönkökben, azt írja, hogy "5-8 hónapos kitermelésből! ... Mérete: 15-30cm!". Ennyit dob az áron, ha már fel van hasogatva? Vagy hasogatva az erdei köbméter fizikailag több fát jelent? (Mert hogy jobban kitölti a kalodában a helyet?)

  Valaki fel tudna világosítani röviden?

  Régen emlékszem, hogy sok átverés volt (gondolom most is), meg sokszor kilóra árulták a fát, vizesen stb. Most mindenki úgy hirdeti magát, hogy van valamilyen azonosító száma. (Gondolom központilag szabályozták a fa eladást a sok átverés miatt.) Az azonosítószám megléte jelent valamit? (Mármint valóban megbízható/bb/ az ilyen eladó?)

    Üdv.: Horváth Zsolt