[Epitesz-barkacs] PVC csatornacső hőállósága

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2020. Feb. 17., H, 08:28:18 UTC

  Ennek a csőnek:
https://www.praktiker.hu/epuletgepeszet-futes-hutes/szerelesi-anyag-cso-idom-szigeteles/pvc-es-kg-lefolyocso-idom/228717-stebo-5000-sb-kg-110/1-csatornacso

  akkor mekkora a hőállósága? Azt írja: "...az elvezetett szennyvíz legfeljebb 60°C-os lehet..." majd ugyanitt, kicsit lejjebb, a termékleírásnál: "- hőmérsékleti ellenállás 90°C-ig"

  Az a helyzet, hogy szeretnék készíteni egy kisebb (nagyobb?) napkollektoros rendszert, egyelőre levegőset. Sörkollektor elven. :D (Illetve inkább energiaital-kollektor elven, mivel én inkább energiaitalos dobozokat fogok használni.) Viszont a kollektorok az épülettől távol lesznek, nem a falra vagy a tetőre szerelve! (Mivel van egy bazi nagy kertem, de nem akarom a kertet művelni, azt fogom telerakni kollektorokkal.) Tehát a lényeg, hogy kb. 20-50m távolságra el kell vezetnem a levegőt. Ehhez kellene a cső. A 60 fok elég necces. De ha a 90-et tényleg bírja, akkor akár jó is lehet.

  Készítsek valami kis tesztkamrát, ahol felhevítem és megvizsgálom? :D

    Horváth Zsolt