[Epitesz-barkacs] PVC csatornacső hőállósága

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2020. Feb. 17., H, 10:06:38 UTC

Mostanában egyre több szürke csatornacső készül PP (polipropilén)
anyagból. Keress olyat, az helyből sokkal hőállóbb.
Léghevítésnél a csőkeresztmetszetekkel leszel gondban. Ahhoz, hogy ne
legyen zajos a légáramlás, a csövekben max 2 m/sec légsebesség
engedhető meg. Ez elég nagy csőkeresztmetszeketet igényel ahhoz, hogy
érdemleges hőmennyiséget/tömegáramot lehessen elérni.
A PVC azért se jó, mert ha közvetlenül emberi tartózkodásra szolgáló
épületbe vezeted a levegőt, a csőfalból kipárolgó lágyítók káros anyagnak
számítanak.
Érdemes a horganyzott lemez "spirócsőben" is gondolkodni, az kifejezetten
légtechnikához készült és nem drága anyag. Persze a rákerülő hőszigetelés
egyik csövet sem teszi olcsóbbá.

Gábor