[Epitesz-barkacs] PVC csatornacső hőállósága

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2020. Feb. 17., H, 19:49:10 UTC

Hi,

On Mon, Feb 17, 2020 at 9:28 AM Horváth Zsolt <hozso_001 at freemail.hu> wrote:

> Az a helyzet, hogy szeretnék készíteni egy kisebb (nagyobb?)
> napkollektoros rendszert, egyelőre levegőset. Sörkollektor elven. :D
> (Illetve inkább energiaital-kollektor elven, mivel én inkább energiaitalos
> dobozokat fogok használni.)

Teljesen felesleges, csak rontja a hatásfokot a sok doboz, sok munkád van
vele és a végtermék nem hasznosítható újra. A sörkollektor errefelé a nép
cargo-kultusza. Csinálj sima síkkollektort, ha már mindenképpen akarsz,
kicsit jobb a hatásfoka és kevesebb újrahasznosítható hulladék marad utána,
ha rájössz, hogy nem lesz jó.

> Viszont a kollektorok az épülettől távol lesznek, nem a falra vagy a
> tetőre szerelve! (Mivel van egy bazi nagy kertem, de nem akarom a kertet
> művelni, azt fogom telerakni kollektorokkal.) Tehát a lényeg, hogy kb.
> 20-50m távolságra el kell vezetnem a levegőt. Ehhez kellene a cső. A 60 fok
> elég necces. De ha a 90-et tényleg bírja, akkor akár jó is lehet.

Ennek így azért utánaszámoltál valamennyire is?

--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)