[Epitesz-barkacs] Vasbeton fúrása

Horváth Zsolt hozso_001 at freemail.hu
2020. Sze. 14., H, 07:40:59 UTC

  Sziasztok!

  Panel lakásban kellene felfúrnom néhány dolgot egy ismerősömnek. Az egyik helyen nagyon elakadtam, valószínűleg vasat találtam el... (kb. 30 percig toltam neki, de alig haladtam előre. Ütvefúróval, kőzethez való fúróval. Sajna fémhez való csigafúró nem volt nálam.)
  Van ötlet, hogy ilyenkor mi a teendő? Találtam néhány cikket, amiben azt írják, hogy ha vasat sikerül eltalálni, akkor fémhez való fúróval, lassú fordulaton kell "átvágni" az akadályt. Egyéb tipp?
https://ezermester.hu/cikk-1606/FUras_vasalt_betonban
https://falvagas.eu/egyesek-utvefuroval-esnek-neki-betonnak/

  Még egy kérdés! Én először kisebb lyukat szoktam fúrni, mint amekkora véglegesen kell. Viszont most elgondolkodtam, hogy ez jó módszer-e. Ha ugyanis mondjuk 4-essel átfúrom a betonvasat, utána pedig nekimegyek mondjuk 6-ossal vagy 8-assal, akkor a 4-es lyukban nem fog megakadni, eltörni a fúró? (Mivel nem biztos, hogy szabályos lyukat tud vágni a 4-es fúró, a végóél megakad a lyuk szélében, ettől eltörhet a nagyobb fúró, de legalábbis összevissza ugrál és hajlik, ezáltal nagyobb lesz a lyuk, mint a fúró átmérője.)

    Horváth Zsolt