<p>Sziasztok!</p><p>&nbsp;</p><p><span class="tartalom">A levelek egy részét olvastam csak el.</span></p><p><span class="tartalom">Remélem, hogy a tapaszatlataimmal senkit sem untatok.</span></p><p><span class="tartalom"></span></p><p><span class="tartalom">Évekig használtam:</span></p><p><span class="tartalom">- háti permetezőt, aminél az egyik kézzel pumpálni kell, a másikkal a szórófejjel hadonászni.</span></p><p><span class="tartalom">- légturbinás motoros permetezőgépet, ahol a levegő szállítja a permetlevet</span></p><p><span class="tartalom">- olyan motorost, ahol a permetlé 6-15 bar nyomáson jött egy kb ujjnyi vastag csövön. A kompresszor a permetlevet nyomta és van rajta egy levegővel töltött puffer tartály.</span></p><p><span class="tartalom"></span></p><p><span class="tartalom">A két utóbbival nagyon kellett sietni. Akkora a szállított permetszer mennyiség, hogy</span></p><p><span class="tartalom">nem sétagalopp velük permetezni. Emiatt a szőlőben, mert ott használtam,</span></p><p><span class="tartalom">amíg kicsik voltak a levelek, inkább a háti kézipumpásat használtam.</span></p><p><span class="tartalom">Azért is, mert az adott területre 20-30 liter lé elég volt.</span></p><p><span class="tartalom">Amikor nagyobbak lettek a levelek,&nbsp;akkor használtam valamelyik motorost.</span></p><p><span class="tartalom">Ugyanazon teruletre, de már nagyobb levelek és vesszők esetében 120-300</span></p><p><span class="tartalom">liter permetlé is kellett. Persze amikor már megtanul az ember permetezni, akkor</span></p><p><span class="tartalom">erősen tud spórolni a permetlével.</span></p><p><span class="tartalom">A szakirodalom szerint akkor marad a legtöbb permetlé a leveleken, amikor</span></p><p><span class="tartalom">a permetszerből egy narancshély szerű réteg alakul ki. Olyan lesz a levél, mint amikor</span></p><p><span class="tartalom">bő harmat van. Ekkor még nem folyik le. Ha elkezd lefolyni, akkor kevesebb</span></p><p><span class="tartalom">marad a leveleken, mint amikor még nem indul meg a folyás.</span></p><p><span class="tartalom"><br />A háti az sárga műanyagtartályos, talán magyar volt.<br />A légturbinás egy Solo és egy valamilyen régi másik típus volt.<br />A szivattyús meg MIO gyártmány. Eszéken gyártották valamikor&nbsp;<br />1985 környékén.<br /></span></p><p><span class="tartalom">Üdv. Tibi</span></p><p><span class="tartalom"></span></p>