<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta content="text/html;charset=ISO-8859-2" http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#330099">
2009.05.03. 13:55 keltezéssel, jhidvegi írta:
<blockquote cite="mid:36A575CCEDC54164A49BCFF74A4FBC1E@anjozsi"
 type="cite">Acs Gabor wrote:
  <br>
A háromkerekűnél evidens, de a kétkerekünél hogy megy az elindulás
konkrétan?
  <br>
  <br>
</blockquote>
Azt nem próbáltam.<br>
<br>
<blockquote cite="mid:36A575CCEDC54164A49BCFF74A4FBC1E@anjozsi"
 type="cite">
  <blockquote type="cite">
    <blockquote type="cite">problémám, hogy a sporttal korábban már
elkoptattam pár felső
      <br>
csigolyámat, a rendes biciklin fél nap után csillagokat látok. A
      <br>
    </blockquote>
  </blockquote>
  <br>
Felső? Azt mivel érted el? És miért báncsa a bicikli? </blockquote>
Sok évig voltam dobóatléta, elég komoly edzéseink voltak amik ott
dolgoztatták az embert. Volt pl. olyan, hogy a nyakam mögé kellett a
súlyzót feltenni jó sok súllyal megpakolva, és terpeszben guggolva
jobbra-balra forgatni a felsőtestemet. De már általános iskolás
korunkban 80-90 kilóval fekvenyomtunk, vagy másikkal a nyakunkban
guggolgattunk, ez azért hosszú távon megviseli, különösen a növésben
lévő csontrendszert. De a vádlierősítés, amikor a válladon van 200
kiló, és úgy emelkedsz-süllyedsz lábujjhegyen, az függőlegesen ad a
gerincoszlopnak rendesen.<br>
<br>
<blockquote cite="mid:36A575CCEDC54164A49BCFF74A4FBC1E@anjozsi"
 type="cite">Ja persze sejtem, a mai biciklik között talán egy sincs,
ami olyan régi fajta, parasztbicikli, amin öregasszonyok is tudnak kb
függőleges testtel ülni. Nekem ez külön bajom, anatómiai hiba: a
törzs/kar hossz arányom miatt a mai bicajokon a kezem annyira meg van
terhelve, hogy csak percekig bírom. Az elengedett kormány meg háááát,
az nem az én műfajom. Aztán a nyerek a másik...
  <br>
</blockquote>
Nekem egy régi russzki versenybringám van. Lehet egyébként kapni (azt
hiszem országúti biciklinek hívják, múltkor láttam a Hervisben több
félét) olyan biciklit, aminek egyenes a kormánya, és nem az a széles
MTB kerék van rajta, és nem az a döntött testhelyzet, ami a
versenybiciklin. Lehet, hogy ha vennék egy ilyet, megoldódna a
problémám, a versenybringánál nagyon a vállakon van a testsúly.<br>
<br>
<br>
<blockquote cite="mid:36A575CCEDC54164A49BCFF74A4FBC1E@anjozsi"
 type="cite"><br>
Szerintem autósok közé autóval kell menni. :-) Mármint, ha ők is
autóval vannak.
  <br>
  <br>
</blockquote>
<br>
Mi még úgy tanultuk, hogy a járda a gyalogosé, biciklizni az úttesten
kell. ezek a mai bicikliutak amúgy sem alkalmasak rendes biciklizésre.
Van ugye, amelyik a járdából lett lekanyarítva, tök rossz. Aztán a
legtöbb csak egy darabig bicikliút, aztán kénytelen vagy kimenni az
úttestre. Aztán ott a kereszteződések problémája, sokszor én, mint
autós sem tudom, éppen kinek van elsőbbsége. És akkor olyan dolgokról
nem beszélve, mint a bicikliúton egymás mellett 3-an bringázók, az ott
kutyát sétáltató nénikék, a szétnézés nélkül keresztbe átsétáló
szerelmesek stb.<br>
<br>
Visszatérve a szabályokra: Itt nálunk a Mogyoródi út az 2x2 sávos, ebbe
kapcsolódik a Báróczy utca, mint egy 'T' szára. A mogyoródi járdájából
lehasították a bicikliutat, és ott, ahol a Báróczy becsatlakozik, a
Báróczy-ra ki is tették az elsőbbségadás táblát, a biciklis
kiegészítéssel. Tehát ha a Báróczyról kanyarodok a Mogyoródira, akkor
elsőbbséget kell adnom a bringás részére. De ugyanez visszafelé nincs
kitáblázva, tehát ha valaki a Mogyoródiról lekanyarodik, az honnan
tudhatná, hogy ott van egy bicikliút is, aminek elsőbbséget kellene
adnia? Az úttesten ott van a sárga felfestés, ami a bicikliutat
mutatja, de az kopott is, szürkületben egyáltalán nem látszik, de
sokszor az 'A' oszlop (légzsákkal ugye) a kanyarodás alatt végig
takarja a biciklistát, sőt az embernek még figyelni kell a szemből
jövők 2 sávját is balra kanyarodáskor. Remélem, érthetően írtam le a
helyzetet.<br>
<br>
<br>
Gábor
</body>
</html>