<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>az tuti, hogy lelapult kereku bringa eroltetett ivu kanyarnal ki tud lepni a gumibol.<br><br>vajk<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> Hofferek Attila &lt;hofi@soka.co.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Thursday, 4 June, 2009 14:10:24<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] trike<br></font><br>jhidvegi írta:<br>&gt; A "kiül a gép oldalára" dolog nem késztet
 átgondolásra? :-)<br><br>Tehát a kerékpár függőlegesen áll, az ember kilóg valamerre a kerékpárról, és nem esik el? Ez tényleg elgondolkodtató.<br><br>&gt; Persze, ha rendesen, szimmetrikusan ül valaki a bicajon, akkor max annyiban jöhet létre ilyen irányú nyomaték, amennyiben a kerék gumija nem vékony, és ha bedől, akkor már nem a kerék síkjában képződik az erő.<br><br>Kanyarban pont azért kell bedőlni, hogy a kerék síkjában maradjon az erő, amely a nehézségi erő, és az oldalirányú erő eredője.<br><br>&gt; Minél vastagabb a gumi, annál nagyobb nyomaték képződhet.<br><br>És ez a nyomaték merre forgat micsodát?<br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
 target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div></div><br>



      </body></html>