<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>a harombol egy oldalon azert nem olyan nagy gond a vekonyabb fal, nem? es csak egy 2.6m hosszu szakaszon.<br><br>vajk<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> Agyagos &lt;agyagos@enternet.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Thursday, 4 June, 2009 20:00:25<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] kémény + tetőcserép<br></font><br>Szevasztok!<br><br>vajk fekete írta:<br>&gt; az
 a lenyeg, hogy a felfele aramlo fust forog is, es vegulis<br>&gt; egy spiralban kozlekedik. ezert a szogletes keresztmetszetet<br>&gt; nem hasznalja ki,<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  Idáig egyetértek. :)<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  <br>&gt; viszont a sarkokban minden szar leulepedhet,<br>&gt; kirakodhat. Az 1:2 aranyu kemenynel ez mar durva, a keresztmetszet<br>&gt; komoly resze nem dolgozik, viszont gyujti a kormot,<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  Kiegészíteném: minél jobban eltér a kémény keresztmetszete a<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; körétől, a belső ellenállása annál nagyobb lesz.<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  Lelassul a füst áramlási sebessége, jobban le tud hűlni, több<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  szennyeződést ejt el, és ha harmatpont alá süllyed, akkor már<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  a vízgőz is kicsapódik, és a kátránylé akár egy év alatt<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  tönkreteheti
 az egész szerkezetet, -és nem javítható.<br><br>&gt;&nbsp; ami kemenytuzet&nbsp; okozhat . (en meg nem hallottam rola, hogy barhol is<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  ajaj.... Oda elég egy szelesebb idő, megnő a huzat, és egy<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  szem szikra is be tudja gyújtani a kéményt. Az esetek<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  többségében ez nem okoz gondot, mert a mostani szűk<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  keresztmetszetű kéményekben jelentős mennyiségű korom nem tud<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;  lerakódni.&nbsp; (Mellesleg nagyon jól lehet vele fűteni.:) )<br><br>&gt; a kerek csovel kapcsolatban: ha belelsz, plane ha szabalyos savallo<br>&gt; csovel, akkor a szuk helyen siman falazhatod elere allitott teglaval is.<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Na, ezt nem ajánlom.<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Azon kívül, hogy a fémcső egyébként is jó hővezető, meg még<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;
 &nbsp; ha a szigetelését is csökkentené,pár éven belül úgy megbánná,<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; mint a kutya, amelyik kilencet kölkezett. :)))<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; A fémcsővel bélelt kémények hidegebbek, -nincs tömegük, ami<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; a hőt tárolná- ezért nagy belső ellenállású fűtést csak<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; akkor képes elvinni, ha a fűtőberendezés kimenő füstgáz<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; hőmérsékletét megemelik.(Hatásfokát csökkentik.)<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Kora ősszel, késő tavasszal az ilyen -tömeg nélküli- kémények<br>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; sokkal hamarabb "visszabeszélnek".<br><br>-- <br> Agyagos&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; mailto:<a ymailto="mailto:agyagos@enternet.hu"
 href="mailto:agyagos@enternet.hu">agyagos@enternet.hu</a><br><br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div></div><br>



      </body></html>