<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>ahogy mondod, tenyleg hunyleseg, de megis van valami. nemtudom mi. <br><br>lehet olyan, hogy a stabilitas mas?<br><br>ertem alatta, hogy ha rendesen bedontom, es megcsuszik, azaz elindul kifele, akkor vegem van, nincs mit korrigaljak testtel vagy kormannyal, tuti elszallok az oldalamon csuszva. viszont ha a masik oldalon vagyok, es elkezd csuszni, akkor tudom a tomegkozeppontot jofele huzni, es kormannyal korrigalni.<br><br>?<br><br>vajk<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr
 építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Thursday, 4 June, 2009 15:43:14<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] trike<br></font><br>vajk fekete wrote:<br>&gt; arrol, hogy a bringas miert csinalja maskeppen mint a motoros mar gondolkoztunk<br>&gt; bringasokkal sokat.<br>&gt; <br>&gt; kb az jott ki, hogy a bringakerek keskeny, es mindenkeppen kell a nagy fuggoleges ero,<br>&gt; ami odanyomja az uthoz, kulonben nincs tapadas. tehat ha bedontom, akkor csokkentem a<br>&gt; fuggoleges komponenst, es emiatt csokken a tapadas, ami a vizszintes ellenerot adja.<br><br>Azért érezned kéne mérnökként, hogy ez hülyeség! Ha a függőleges komponenst bármi is meg tudná változtatni, az a bringa és bringás süllyedésével vagy emelkedésével járna, tartósan!! Márpedig tutira az úton marad. Szerintem ez a módi, amiről szó
 van, egyrészt lehet brahi, másészt kényelem, vagy talán az eséstől való félelemre egy reakció. Ha kiszáll alóla a bringa, jószerivel talpra esik, míg, a bedől, az oldalára esik, és lejön a phlezhúúúúrh. :-)<br><br>Erős bedőlés esetén (versenymotorok) az erők úgy alakulnak, hogy marad a függőleges komponens, a súlyerő, ehhez hozzáadódik a centrifugális erő, és a kettő eredője mutat a súlypontból a kerekek tapadásvonalába. Minél nagyobb a centrifugális erő, aminek az ellenereje a surlódási erő a talajon, annál meredekebben tud bedőlni. A két erő nyomatékot ad, ami kifelé döntené a motorost (bringást), aminek az ellennyomatéka a súlyból (ez az erő a tömegközéppontból hat lefelé) és abból az erőkarból álló nyomaték, ami a súly hatásvonala és a kerekek tapadási pontjai közti egyenes közti merőleges távolság.<br><br>hjozsi
 <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div></div><br>



      </body></html>