<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>itt van olyan, aminek be is van csovezve a kimeno legarama: <br><br><span><a target="_blank" href="http://orczy.com/main.php?mode=term_detail&amp;c_oid=5208887&amp;termekar=34900&amp;akcios=0">http://orczy.com/main.php?mode=term_detail&amp;c_oid=5208887&amp;termekar=34900&amp;akcios=0</a></span><br><span><a target="_blank" href="http://orczy.com/main.php?mode=term_detail&amp;c_oid=5195517&amp;termekar=16290&amp;akcios=0">http://orczy.com/main.php?mode=term_detail&amp;c_oid=5195517&amp;termekar=16290&amp;akcios=0</a></span><br><br>van adattabla mellette, ez alapjan a huto venti hazanak csatlakozasa 79-80mm. <br><br>egyszer lattam egy durva ipari porszivot, ami a benzinkuton a nagy cso mogott van. egy nagy hordo, es 3db ilyen motor van a fedelebe epitve...<br><br>vajk<br></div><div
 style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Thursday, 25 June, 2009 11:54:37<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] porszivo<br></font><br>vajk fekete wrote:<br>&gt; rajottem, ezert tettem be a linket ahol van kep ilyen porszivomotorrol.<br><br>És ebben látni is vélem, hogy ez már egy kicsit nagyobb motor, mint szokott lenni. A végén lévő ventillátorka kb olyan, mint egy kis készi szerszámgépé.<br><br>Amit most szedtem szét, az 1600W-os motor volt. Hát ha ezzel a módszerrel
 raknák be ezt a motort egy nagyflexbe, másodpercek alatt égne le. Itt viszont bírja, valszleg pártíz másodpercen belül beáll az állandósult állapot.<br><br>Ha nem melegedne fel helyből a levegő a sűrítéstől, surlódástól, még jobban bírná, nem meleg levegővel lenne hűtve.<br><br>Érdekes lenne megmérni a hatásfokát egy ilyen agyonhűtött motornak. Lehet, hogy az 50%-ot sem éri el. Majd alkalomadtán megmérem, hogy mennyi a teljesítmény-felvétele.<br><br>Érdekes volt a turbina és az akörüli rész. Muszáj volt szétszedni ezt is. Maga a turbinája hátrahajló lapátos, szóval a nyomásra hajt. viszont a kijáratát körbe egy olyan műanyag szerkezet vette körül, ami a forgó módon kilépő levegőt szembekapta élével olyan másik irányú álló lapátsorral (járatsorral), ami a forgó mozgást további nyomásnövekedésre használta fel, utána egy másik síkba kerül a levegő, ahol a még mindig
 meglévő forgó mozgást befelé kényszerítő lapátsor van. Ez már a motor belsejébe kerül, és már fel van emésztve a levegő forgó mozgása.<br><br>Ha kézzel letakarom a szívónyílást, eszméletlen vákuumot csinál. Csak úgy érzésre ráközelít a légköri nyomás felére.<br><br>A portartályok belsejét, ami eredetileg szép tükörsima felületű volt, mint a műanyag többi része, mattra csiszolta a por a nagy örvénylésben elsőre már. Idővel elfogy a műanyag. :-) Korábban próbáltam vele szúnyogokat, legyeket elkapni. Egy sem élte túl az attrocitásokat.<br><br>hjozsi <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz"
 target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div></div><br>



      </body></html>