<html><head><style type="text/css"><!-- DIV {margin:0px;} --></style></head><body><div style="font-family:times new roman,new york,times,serif;font-size:12pt"><div>szia Jozsi!<br><br>van itt egy ki felreertes, oszlatom, jo? (kicsit keveset idezel mindenutt, felek a kihagyott reszek erthetetlenek voltak, pedig azokban a lenyeg)<br><br>1. <br><br>ez: "nemtudom hogy milyen belul, de gyanitom hogy nem. hiszen az felszed homokot, port mindent, pillanat alatt kinyirna a motort."<br>erre volt valasz: <br><br>"&gt; 1. lombszivo<br>Az nem ugyanazt teszi, mint a porszívó? Tehát átmegy a levegő a motoron?"<br></div><div style="font-family: times new roman,new york,times,serif; font-size: 12pt;"><br>tehat elektromos lombszivorol van szo. amivel avart meg hasonlot lehet osszeszedni. ilyet nem szedtem meg szet, de kizart hogy a motoron atmenjen a cucc amit felsziv, hiszen iszonyat sok port, kavicsot, mindent felszed.<br><br>2. a kis karcher porszivorol ezt irtam
 korabban:<br><br>"de mondom, a forgacselszivonak hasznalt karcher porszivom is olyan,
hogy total fuggetlen levegorendszer van a hutesre. a turbinahaz
palastjanak a motor feloli vegen vannak resek, ott jon ki a beszivott
levego. a turbinahaz teteje vallas, ott egy bazinagy O gyuruvel megy a
hazba, a tomites feletti terben van a motor. a tengely hatuljan van egy
venti, ami kb a hatso pajzson at nyomja be a levegot, es oldalt jon ki
a motorbol. a muanyag haz kialakitasa olyan, hogy ez a ket ter is
precizen, gumi tomitesekkel el van valasztva egymastol, egy nagy
szivacson szivja a hutolevegot."<br><br>perszehogy szetszedtem, kulonben soha nm tudnek ilyen reszleteket. amugy hivatalosan regen azt hivtak takaritogepnek, aminek ilyen kulon legaramu volt a hutese. persze azota hagyomanyos porszivomotorral is csinalnak takaritogepet, egy-ket evet az is kibir.<br><br>itt vannak kepek hogy hogyan nez ki a motor maga: <br><span><a target="_blank" href="http://orczy.com/main.php?mode=term_detail&amp;c_oid=5201097&amp;termekar=7980&amp;akcios=0">http://orczy.com/main.php?mode=term_detail&amp;c_oid=5201097&amp;termekar=7980&amp;akcios=0</a></span><br><span><a target="_blank" href="http://orczy.com/main.php?mode=term_detail&amp;c_oid=5194092&amp;termekar=9980&amp;akcios=0">http://orczy.com/main.php?mode=term_detail&amp;c_oid=5194092&amp;termekar=9980&amp;akcios=0</a></span><br><br>vajk<br><div style="font-family: arial,helvetica,sans-serif; font-size: 10pt;"><font size="2" face="Tahoma"><hr size="1"><b><span
 style="font-weight: bold;">From:</span></b> jhidvegi &lt;jhidvegi@gmail.com&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">To:</span></b> Amatőr építészek és barkácsolók klubja &lt;epitesz@lists.javaforum.hu&gt;<br><b><span style="font-weight: bold;">Sent:</span></b> Wednesday, 24 June, 2009 23:07:46<br><b><span style="font-weight: bold;">Subject:</span></b> Re: [Epitesz-barkacs] porszivo<br></font><br>vajk fekete wrote:<br>&gt; nemtudom hogy milyen belul, de gyanitom hogy nem. hiszen az felszed homokot, port<br>&gt; mindent, pillanat alatt kinyirna a motort.<br><br>Mármint melyik? Ez, amit most javítottam, ez biztros, hogy a motoron szívja át a levegőt. Annyira apróra szétszedtem, hogy az alkatrészeket le is tudtam mosni.<br><br>Hogy aztán a tied milyen, azt nem tudom, de van egy gyanúm: nem nagyon csinálnak másmilyet, azon egyszerű okból, hogy a motor hűtésére kell a bazi légáram. Tehát, ha a beszívott poros levegő a szűrés
 után is elkerüli a motort, akkor kell legyen egy másik ventillátornak, nem is kicsinek, ami hűti a motort.<br><br>Szedted már szét azt a krachert vagy mit? Vagy csak belekukucskáltál a likakon?<br><br>Most kissé átalakítottam az enyémet. Ugyanis a kimenő levegőben is volt 2 szűrő is. Az egyiket már régebben kiszedtem, és valahova úgy elraktam, hogy nem is tudom, hol van. A másik a motort vette körül. Az a célja, hogy a porszívóból ne tudjon kijönni poros levegő, ami valahogy mégis átjut. Na ennek semmi értelme, mert a beépített szűrő eszméletlen poros volt. Most csak a portartály (ez nem porzsákos) van, utána annak a finomszűrője, meg a tartály utáni szűrő, ezek mind kiszedhetők, moshatók. A motor ezennel tök szabad, sűrített levegővel ki tudom fújni járás közben a réseken keresztül. Műhely viszonyok között amúgy se gáz, ha az első pillanatban esetleg kifúj magából némi
 port.<br><br>hjozsi <br>_______________________________________________<br>Epitesz mailing list<br><a ymailto="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu" href="mailto:Epitesz@lists.javaforum.hu">Epitesz@lists.javaforum.hu</a><br><a href="http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz" target="_blank">http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz</a><br></div></div></div><br>



      </body></html>